Smiling attractive young bearded man wearing basic blue t-shirt sleeping waking up stretching hands lying in bed with striped sheet pillow blanket resting relaxing spending time in bedroom at home

Sov bedre om natten

Nogle sover godt hver nat. Nogle kan lægge deres hoved på deres pude og falde i søvn med det samme. Og så er der de andre som ikke kan. Dem som må kæmpe for at falde ind i den dejlige efterspurgte søvn. Og jo mere man kæmper for det og jo mere man tænker over det, des mere begynder man at bekymre sig og jo mere man bekymrer sig, des endnu sværere bliver det at finde den indre ro man skal bruge til sin søvn! Pointen er, at for nogle kan det være svært at falde i søvn. Men kan det være fordi du spænder ben for dig selv og dine chancer? Læs med her.

Det handler om hvad du laver inden

For at sige det så direkte som muligt, så bliver din søvnmeget bevirket af, hvad du laver lige inden, men også hvad du har lavet i løbet af dagen. Du har nok hørt det med, at man ikke skal ligge med telefonen lige inden man smutter i seng. Dette er meget sandt, fordi man får alt denne radioaktivitet ind i hoved og øjnene. Og det er især slemt, hvis man har ligget på sin telefon i sin seng med lyset slukket. Så er der ingen lysbalance for dine øjne og de ender med at tage det hele ind. Dette kan forstyrre dine indre systemer.

For at falde i søvn, handler det jo om at din krop falder til ro. Derfor er det vigtigt at du fortæller den at i nu skal sove. Dette er mere indviklet end som lige så. Det er for eksempel det med at sidde på telefonen lige inden, for så tror kroppen at i nu laver dette. Det samme gælder med motion lige inden du smutter i seng. Kroppen tror i er gået i gang, Så det er jo ikke tid til at slappe af igen! Men det er ikke nok kun at tænke på lige inden du smutter i seng. Du skal faktisk holde øje med hele din dag. Hvis nu du intet aktivt har lavet hele dagen, så er kroppen heller ikke træt til sidst.

Kategorier